Uppgörelse

Vilken lustig kväll/natt det blev igår.
Några "nysvenskar" och två unga tjejer hade någon slags uppgörelse utanför vårt hus. Vi såg och hörde allt. Pratade om hasch och om att en tjej skulle utföra vissa typer av tjänster för att få det hon ville ha.
Dom var inte särskilt disketa heller. Pratade högt och sprang fram och tillbaka för att se att det inte kom någon. Vilka puckon.
Till slut åkte dom. Men kvar blev en person. Satt alldeles stilla med ett stort rött skynke över sig och en vit sopsäck jämte sig. Det hela såg väldigt mystiskt ut. Så jag och mamma bestämde oss för att ringa polisen.
Sa i princip bara att det såg ganska konstigt ut och att dom i alla fall kunde kolla upp det.
Precis efter det rörde sig skynket. Jag och mamma kollade noga. Men det såg verkligen ut som en ailen. Såg inget ansiktet, bara en massa hår. Haha.
Efter en timme kom polisen. Pratade med hon/han/det ett tag. Hörde bara att dom frågade om hon/han/det ville följa med till polisen och värma sig. Men det gick visst inte för sig.
Så varelsen blev  kvar och vi gick och la oss. Hade svårt för att somna och drömde väldigt märkliga drömmar i natt.


Nu ska jag i alla fall snart äta frukost. Efter det ska jag hämta kidsen. Mycket roligt. Så dom ska vara här tills imorron kväll. Så jag och mamma ska se till att det blir en mysepysedag imorgon för allihopa. Kanske picknick i
Apladalen om vädret tillåter.


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, oj då. Tycker faktiskt att det är lite dåligt att polisen inte kan göra mer...

Postat av: Malena

Ja, otroligt dåligt. Dom har väl ändå betalt för att komma när man ringer. Fast är väl inte själva polisernas fel utan politikerna.

2006-08-14 @ 19:17:02
URL: http://mittliviludvika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback