Knutor hit och dit

Det här innebar att jag var tvungen att byta p-piller.
Kort därefter fick jag en knuta i mitt bröst.
Såklart blev jag orolig och sökte för det.

Igår var jag i Falun på undersökning.
Huuuu säger jag bara.
Trodde dom skulle klämma ihop och sånt där man har hört talas om.
Sen säger läkaren att de måste ta ett cellprov för att vara 100% säker att det inte är något farligt.
Efter det hör jag bara ord som biopsi och lokalbedövning.
Gaaaaah. Sprutor. Jag som inte ens tar bedövning hos tandläkaren.
Lite mesig som jag är så började tårarna rinna.
Men sen blundade jag bara och höll i en sjuksköterskas hand.
Efter nån minut var allt över.
Det var inte så farligt som jag trodde.
Nu är det över och jag kan äntligen andas ut.

Tydligen har jag något som kallas för fibroadenom.
Helt ofarligt som tur är.
Men nu börjar jag bli riktigt trött på läkarbesök.
Nu ska jag bara ha en skön sommar och vara friiiiisk. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback