Sagor

Precis läst litteraturen till morgondagens seminarium.

Handlar mycket om sagan betydelse, genus kring sagorna och manliga och kvinnliga hjälteberättelser.

Har ju läst böckerna om
Benny och Malla men inte tänkt på hur språket är i sagorna.
Litteraturen tar bland annat upp ett exempel ur böckerna.
Malla trippar och Benny rusar.
Har som sagt inte ens tänkt på det innan men det ligger mycket i det författaren sa att hur ska vi kunna förmedla bra genusperspektiv för barnen om det till och med står i deras bilderböcker hur en kille och hur en tjej ska vara.
Hittade förresten en riktigt bra blogg som tar upp bilderböcker. (Jessica, kolla in den bloggen!!)


Ajaa, för att prata om något helt annat.
Krille (bror min) ringde precis och frågade om han kunde sova här i morgon.
Självklart!! Kul att träffas, kanske ska fira honom nu då, han fyller ju år på söndag.

Nu ska jag ta en dusch!

Kommentarer
Postat av: Fiaa

Går det bra i skolan? Saknar er som fan i min studiegrupp!!

Postat av: Malena

Vi har vårt första seminarium imorgon och tack och lov fick jag och Teresa vara i samma grupp. Tråkigt att du inte är med juu. Har du kommit i en bra grupp? Kram!

2008-09-02 @ 17:14:32
URL: http://mittliviludvika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback