Datum

1 april 2006. 24 juli 2006. 29 februari 2008. Tre magiska datum.

1 april 2006.
Dagen då jag träffade mitt livs kärlek. Jag minns det som om det var igår. Jag kom till Linköping klockan två. Han skulle komma vid fyra. Jag satt där på stationen och väntade i två timmar, herregud va nervös jag var då. Vid fyra går jag ut utanför stationen och sätter mig för att se lite så där oberörd ut. :) Ringde mamma, precis då kom HAN. Sa något stirrigt till mamma om att jag ser honom nu och stillade hennes nervositet också tror jag. Våra blickar möttes och här var det kärlek från första ögonkastet kan jag lova! Här stod han ju, han som jag alltid väntat på. Jag började babbla på och stackarn fick väl inte en syl i vädret. Blir sån när jag är nervös. Haha. I alla fall. Där och då visste jag att jag skulle göra allt jag kunde för att få honom att bli min. Aldrig skulle jag låta honom gå. Den kvällen var sjukt bra och det vi hade mest roligt åt var sängarna som man kunde höja upp och ner, ni vet vad jag menar. :)

Såhär skrev min älskling i hans blogg den 2 april: Jag är yr. M är helt fantastisk. Tittar på en världens finaste gröna ögon. Jag log. Hela tiden. Kändes bra på en gång. Hon är en sån som man vill va med. Kunde ha suttit kvar på stationen i solen med henne hur länge som helst idag. Sen att hon är en ängel på sjunga är ju mer som en bonus. hähä.
/T

Nu är det ju så att mina ögon inte är direkt gröna utan mer väldigt bruna men antar att han var alldeles förblindad av all kärlek. ;) 1 april kommer alltid betyda något väldigt speciellt och det är vår dag. Min och Tobias.

Här är ett till inlägg i Tobias blogg som tillhör mina favoriter.  Läs och njut. ;)


24 juli. Dagen då jag fyllde 21 år. Vi spenderade den i Rethymnon i Grekland som var en av alla födelsedagspresenter jag fick av Tobias. Vi badade och solade såsom alla andra dagar där nere. Sen efter lunch fick jag reda på att jag skulle få massage på eftermiddagen innan vi skulle gå ut och äta. Efter det går vi hem och gör iordning oss. Går till "vår" restaurang och jag börjar tycka att Tobias beter sig lite konstigt. Han går på toa heeela tiden och är allmänt spattig. ;) Till slut efter maten, börjar han famla fram något som liknar en ask, en rosa sådan och formad som ett hjärta. Han håller ett litet tal som jag kommer inte ihåg ett ord av. Tittar ner i asken och ser då två ringar. Sen frågar T i alla fall, och detta kommer jag faktiskt ihåg, om jag vill förlova mig med honom. Självklart säger jag ja. Sedan börjar bådas telefoner gå varma. Den kvällen var fantastiskt och jag är så glad över att det är just Tobias som jag fick dela den med!

         
Tårar, jag ser ut som hej kom och hjälp mig men jag blir ändå väldigt lycklig när jag tittar på den.


Champagne som vi fick av restaurangen!

  
På väg hem från Grekland. Sommar och soool.

29 februari 2008.  Dagen då jag och Tobias flyttade in i vårt egna lilla hus. Första gången jag någonsin känt mig hemma. Vi trivs mer och mer för varje dag som går och denna våren kommer bli fantastisk, det känner jag på mig! Tack Tobias för att du gjorde detta möjligt, jag är dig evigt tacksam!

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback