Underbar helg och ledig vecka framför mig!

Jag tror att helgen var den bästa på väldigt väldigt länge!
Jag och Tobias började helgen med att se en film eftersom det är så fruktansvärt dåligt på tv:n på fredagar.
Blev 27 dresses med hon Izzie från Greys. Den var faktiskt helt okej.

Lördagen började vi med en lyxfrukost. Ägg, jordgubbar, färsk ananas, te, gott bröd och juice. Vi satt naturligtvis ute på vår altan och njöt. Efter det trimmade Tobias i trädgården, jag har ju bara klippt gräset innan. Så nu ser allt riktigt bra ut även kanterna. :)
Sen gick vi en stund på marknaden här i Ludvika och tog med oss varsin kycklingmacka med oss hem.
Efter det vilade vi en stund för att sen gå ut i solen igen. Dessutom tog vi fram kubbet och gissa vem som vann??? JAG! Jag har aldrig fått ner en enda pinne och nu vann jag! Haha.
Jag åkte och handlade mat för kvällen. Blev bakpotatis och två olika röror. En räkröra och en skinkröra. Det var riktigt gott!

Igår gick jag upp tidigt för att tvätta. Sen cyklade jag till Ica när dom öppnade vid tio och handlade färskt bröd, passionsfrukter, kiwi och annat smått och gott. Men den egentliga anledningen till att jag cyklade dit var att jag skulle köpa solskydd. Så det kom med hem också.
Efter frukosten rensade jag ogräs bland rosenbuskarna. Fy fan säger jag bara. Det är ett helvete och jag får in taggar i fingrarna heeela tiden.
Sen tyckte Tobias att vi skulle cykla till något vatten, det kanske skulle blåsa lite mer där. :)
Så det gjorde vi och även om det inte svalkade särskilt mycket mer där än hemma var det såå mysigt. Vi satt där på en sten vid vatten och njöt av det otroligt fina vädret!
Handlade inför veckan på vägen hem och sen var vi ute i stort sett hela kvällen och Tobias var så duktig att han sprang i elljusspåret två gånger denna helgen.
Fast igår såg han mer död än levande ut. :)

Nu är det måndag och det enda jag har inplanerat denna veckan är ett två timmar långt seminarium imorgon sen är jag bara ledig! Härligt med en veckas ledighet innan jobbet sätter igång!

Nu ska jag sätta mig i solen!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

kul att du är med och tävlar! :D



hoppas allt är bra med dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback