Recept

Här kommer receptet som jag lovade kusin E att jag skulle lägga ut idag.

1 lök
1 msk curry
5 hg köttfärs
2 dl ris
5 dl grönsaksbuljong
1 pkt frysta gröna ärtor a 125 g
1 burk majskorn
1 kryddmått peppar
½ tsk salt
½ tsk persilja (som jag utesluter)
½ röd paprika i tärningar

Fräs löken, bryn köttfärsen och strö över curryn. Häll i riset + buljong, låt koka under lock i 20 min. Tillsätt ärtor och majs och låt koka i 5 min. Blanda i paprikan och servera med sallad och bröd.

Tzatziki

½ gurka
½ tsk salt
2 dl lätt creme fraiche
1-2 vitlöksklyftor
1 kryddmått svartpeppar

Riv gurkan på grovt rivjärn. Krama ur vätskan. Blanda ihop creme fraiche, vitlök, gurka och kryddor.

Nu är det bara att njuta av denna underbara maträtt! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket måste provas nån gång i helgen:)/E

2009-05-29 @ 12:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback