Solig tisdag

Idag känns det så mycket bättre än vad det gjorde igår.
Har haft en givande diskussion nu på förmiddagen i kursen små barns tal och språkutveckling!
Dessutom har jag fått en respons på en uppgift i samma kurs där min lärare bland annat skrev att min text var välgjord och att litteraturen var väl bearbetad! Alltid lika roligt med sån respons!

Har till och med hunnit med att baka lite julgodis,
dessa blev det idag. Har bara hunnit provsmaka en utan choklad men dom var riktigt goda.
Tänkte jag skulle göra ett litet julbord på lördag och ge T en av de två julklapparna jag har till honom.
Hoppas han uppskattar det jag har köpt! :)
Ska slå in och gömma julklapparna imorgon när han inte är hemma på hela dagen.
Eller, han är ju aldrig hemma på dagarna, men imorgon kommer han inte hem överhuvudtaget.

Vaknade förresten upp till en mindre chock idag. Startade datorn och på Aftonbladets hemsida läser jag ord som, tre omkomna, brand och Vaggeryd. Oj, vad det knöt sig i magen.
Är otroligt tacksam över att det inte var syster med familj som var inblandade i detta.
Men tänker samtidigt på dem i min ålder som omkom och deras familjer.
Fruktansvärt!

Sånt får en att tänka på hur jäkla glad man ska vara för allt man har i sitt liv.
Familjen är alltid det som betyder mest och allt annat kommer alltid komma i andra hand.
Så är det.
Ser framemot en jul där jag kan spendera mycket tid med mina nära och kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback