Undersökning

Jag håller på med en statistisk undersökning i skolan. Vår syfte är att se hur människor upplevde matematiken i skolan och vad som skulle kunna bli bättre i matematikundervisningen.

Detta är frågorna:

Hur upplevde/upplever du matten i skolan?

Fick/får du tillräcklig hjälp i skolan?

Fick/får du hjälp hemifrån?

Använder du dig av matematik i vardagen? På vilket sätt?

Vad tycker du skulle kunna bli bättre i matematikundervisningen?


Ni behöver inte lämna namn, men jag vill veta kön och ålder. :)

Skulle bli väldigt glad och tacksam om ni ville svara på detta!!!


Kommentarer
Postat av: simone

1. Upplevde våra lektioner väldigt orättvis, det var svårt med dålig undervisning får jag säga, vi hade lärare som inte var utbildade inom matematik som gav en del som fick ig på alla proven vg i kursen :O



2. Nej, min skola var rent ut sagt värdelös.



3.Tyvärr inte, mina föräldrade som jag bodde med hade inte tid.



4. Ja, jag driver eget och iom bokföring krävs lite siffrkunnande.



5. En utbildad lärare först och främst, rättvis behandling!

Postat av: Cicci

1. tyckte det var hur roligt som helt i lågstadiet, men sen i högstadiet var det tråkigt. mycker för att jag låg före alla andra och inte fick lika mycket uppmärksamhet, eftersom jag klarade mig själv.



fick ju hjälp om jag frågade , men alla genomgångar var på saker jag redan gjort..



Ja fick jätte mycket hjälp av min mamma och bror om jag behövde, men jag gjorde inte mcyket hemma..



Läser till ekonom så lite matte används ju, utöver vardagsmattematiken.



Elevanpassad utbildning, och lärare som bryr sig om sina elever

2010-03-11 @ 17:00:44
URL: http://ceciliadecker.blogg.se/
Postat av: aalexandra

Vill du att din blogg ska bli månadens blogg?

Anmäl dig då på:



http://aalexandrat.blogg.se/2010/march/manadens-blogg-1.html#comment



Lycka till!♥

2010-03-11 @ 20:20:09
URL: http://aalexandrat.blogg.se/
Postat av: cammie

hej :) Planer för helgen?



går inte i skolan

2010-03-12 @ 13:31:11
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Anna

1) Jag tyckte nog att den var ganska ok fram till 4:e klass då allt blev svårbegripligt.

2)Nej de brydde sig inte.

3) Ja ibland men jag kände inte att de kunde förklara så att jag förstod.

4)Nej inte mer än att handla och sköta räkningar.

5)Genom att elevanpassa undervisningen. Ge fler konkreta verklighetstrogna exempel. Ha mindre grupper.

2010-03-15 @ 15:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback