Allergisk reaktion

Sprayade parfym på halsen igår efter att jag hade tagit en dusch.
Och det skulle jag INTE ha gjort.
Som jag ser ut idag. Flammig, röd och det kliar som aldrig förr.
Har varit känslig mot parfym innan. Men tänkte att jag skulle testa nu en sista gång.
Har tagit allergitablett och har precis varit på apoteket och köpt aloevera efter råd från sjukvårdsrådgivningen.
Brukar annars spraya parfym i luften för att sedan gå igenom den. Då blir det inte lika mycket som kommer på huden. Då blir jag aldrig röd, så jag får ta att fortsätta göra så.

När jag andå var på stan passade jag på att köpa en ny mascara, hårspray och hämta ut p-piller på apoteket.
Det sistnämnda blev otroligt billigt med tanke på att jag har 75 % rabatt på alla receptbelagda mediciner. Alltid något positivt.

Nu är det dags för lunch framför dagens höjdpunkt, Hem till Gården.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback