Feberhelg

T vaknade upp med 39 graders feber igår.
Så länge jag har varit tillsammans med honom så har han aldrig haft feber.
Han tog ipren hela dagen och mådde hyffsat på kvällen.
Imorse vaknade han feberfri men med en ond hals.
Han kände sig lite sämre nu och vips så hade han feber igen.
Stackarn. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar.

Och OM han har feber imorgon är det han som stannar hemma från jobbet.
Ingen i min närhet går och jobbar med feber.
Ingen.
Min morbror gjorde det under en period i sitt liv. Kämpade emot febern.
En dag kunde han inte gå och några år senare av svår sjukdom dog han.
Vem vet, han kanske hade levt idag om han inte trotsade.
Otroligt sorgligt, för han var fortfarande ung och hade halva livet framför sig.

Nu ska jag ta hand om min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback